pokud něco kopírujete, napište mi to dolů pod článek, a u sebe napište zdroj, nebo odkaz na můj blog. díky

Duben 2008

Gothická abeceda

30. dubna 2008 v 16:07 | Galder |  Goth

Gothická abeceda


wzorek gothického textu:
překlad:(mno nwm jestli je to moc překlad o_O)
atta unsar þu in himinan weihnai namo þein
qimai þiudinassus þeins wairþai wilja þeins
swe in himina jah ana airþai
hlaif unsarana þana sinteinan uns himma daga
jah weis afletam þai skulam unsaraim
jah ni briggais uns in fraistubnjai
ak lausai uns of þamma ubilin
unte þeina ist þiudangardi
jah mahts jah wulþus in aiwins
amen
×každopádně sem ještě o goth abecedě nikdy neslyšel...použíwala se prý v roce 311-383 n.l. ...je to jazyk východních Germánnů....Gothici se dělí na dva hlavní kmeny: the Ostrogothi or Greutungi(držet se duny...nebo něco podobného) a Visigothi or Tervingi(držet se stepy)...spřízněné rody the Burgundians a the Vandals.
×podle mě to jsou dva různý rody Germánů se stejnou řečí...čili Gothickou řečí!
zdroj: www.angelius.blog.cz

In Extremo-Krummavisur

29. dubna 2008 v 21:43 | Galder |  in extremo
In Extremo-Krummavisur
a tady je text:

Krummavísur

Krummi Svaf Í Klettagjá
Kaldri Vetrarnóttu Á
Ver?ur Margt A? Meini
Ver?ur Margt A? Meini
Fyrr En Dagur Fagur Rann
Fre?i? Nefi? Dregur Hann
Undan Stórum Steini
Undan Stórum Steini

Krummi Svaf Í Klettagjá
Krummi Svaf Í Klettagjá

Allt Er Frosi? Úti Gor
Ekkert Fast Vi? Ströndu Mor
Svengd Er Metti Mína
Svengd Er Metti Mína
Ef A? Húsum Heim Ég Fer
Heimafrakkur Bannar Mér
Seppi Úr Sorpi A? Tína
Seppi Úr Sorpi A? Tína

Krummi Svaf Í Klettagjá
Krummi Svaf Í Klettagjá

Öll Er Dakin Ísi Jör?
Ekki Sé? Á Holtabör?
Fleygir Fuglar Geta
Fleygir Fuglar Geta
En Pó Leiti Út Um Mó
Au?a Hvergi Lítur Tó
Hva? Á Hrafn A? Eta
Hva? Á Hrafn A? Eta

chcete někdo vidět, že lze létat?

29. dubna 2008 v 20:55 | Galder |  zatím nezařazeno
chcete někdo vidět, že lze létat? koukněte se sem......
fakt good odkaz....


smrtelné video

25. dubna 2008 v 22:23 | Galder |  zatím nezařazeno

gothica

25. dubna 2008 v 22:16 | Galder |  galerka
ten s tou chodbou a lebkou jdoucí z ruky, ty se mi fakt líběj...
5071f2ac9ee25697.jpg Dead Tree image by darkelf_24
fgfgh.jpg dead by grave image by cinderblurr61
DeadPool.jpg dead pool image by neobunny5678
sandman-gal-death.gif dead goth image by nightmarelove_03
Dead_Stare.jpg DEAD STARE. GOTH image by Demon_Lace
Dead_end.jpg Dead End image by Raptress17
death.jpg goth image by jessy77080
dead.jpg death image by Bellatrix2173
imagenes_goth_5628.jpg hand death image by dandra1306
death-2.jpg creepy image by jestinahaker

Hudba spojená s gothickou subkulturou

24. dubna 2008 v 21:58 | Galder |  Goth
zdroj: už ani nevim, ale byl to blog mý kamarádky ze školy, tak já se optam a dodam, hnedkon, jak to pude.
a tohle píšu k vůli komentářům od evangelisty: di se s tim vycpat!! tenhle článek není tvůj, a já tam žádný tvý komentáře nemam... a kdyby něco, si holka a já kluk, tak se podívej, jestli tam někdy píšu v ženském rodě.....

Hudba spojená s gothickou subkulturou


Zajímavý článek, který určitě stojí za přečtení, mnoho z vás ho určitě už dávno zaregistrovalo na Sanctuary, ale pro ostatní ho dávám i sem, protože by byla škoda ho minout.
Zdroj: neznámý (Internet)
Přeloženo by Ezechiel (sanctuary.cz)

Poznámka: Existuje mnohem víc způsobů rozdělení hudby (škatulek), než je vůbec možno vyjmenovat. Toto je stručný popis toho nejrelevantnějšího ke gotické scéně. V žádném případě se však nejedná o oficiální nebo definitivní výčet, pouze o obecného a užitečného průvodce

Alternativa - Tento termín je zastřešuje veškerou hudbu, která není součástí mainstreamu, včetně takových stylů jako je punk, modern, gothic, industrial, techno, ska apod. Původně byl tento termín zamýšlen pro popis hudby, která je jiná, undergroundová, avantgardní, která není součástí hlavního proudu, a v tomto slova smyslu "ne-populární", nicméně v současné době se jedná spíše o úsměvný protiklad, neboť většina "alternativní" hudby nyní zaplňuje TOP 40 v mainstreamu. Obchodníci hudebních společností rádi používají tento termín, aby prodali kapely, které ovšem jen zřídka dělají něco nového, nebo jiného. Od té doby, co termín "alternativní" ztratil svůj původní význam, je celé undergroundové komunitě spíše pro smích.

Punk - Oldchool punková hudba, kterou představovaly kapely jako Dead Kennedys, Sex Pistols a Circle Jerks se svými urážlivými, anarchistickými a protistátními tématy, zemřela v sedmdesátých letech. Punk, coby subkultura však žije dál. Většina mladých se sice v sedmdesátých letech klonila k discu, ale i přesto popularita punku neustále vzrůstala - a právě to (spolu s tím, že se z provokativních společenských témat stalo upsáním punkových kapel velkým nahrávacím společnostem ideologicky prázdné klišé) zabilo celé punkové hudební a hlavně myšlenkové hnutí. Punk však po sobě zanechal kořeny, ze kterých se zrodila dvě dítka: nejprve industriální hudba v roce 1976 a pak hudba gotická roku 1979. Ne až tak stylově příbuzný povstal v osmdesátých letech i hudební směr new wave (modern music) . Punk má největší vliv na gothic rockovou odnož gotické hudby, v čele s kapelami Joy Division, The Cure , Siouxsie and the Banshees a The Damned, které proto bývají některými kritiky hudebně zařazovány do kategorie post-punk.

Modern/New Wave - Vzpomeňte si na Pet Shop Boys, Duran Duran, Adam Ant and New Order a další. New wave (nová vlna) velmi zpopulárněla, zejména na počátku osmdesátých let, a proto je občas označována jako "modern music". Termín new wave byl původně užíván pouze k popisu faktu, že se tyto "novovlnné kapely" způsobem tvorby odlišovaly od toho, co bylo v té době považováno za běžné. Byl to všezahrnující pojem pro všechny druhy jiné, podivné, výstřední hudby a jejich posluchačů, včetně např. novoromantismu (jako Adam Ant), death rocku, post-punku, moderny apod. V současné době vnímáme spojení new wave spíše jako termín popisující jistý undergroundový vzhled a "feeling" osmdesátých let. Na této scéně vznikla například první forma popmusic, která používala k vytvoření regulérního základu skladby pouze syntetizéry a klávesy. Bylo zde i jisté uznávání kouzla osobnosti protagonistů, vedoucí někdy až téměř ke zbožňování. Jestli stále nevíte, cosi pod pojmem new wave představit, koukněte se na "brat pack" filmy (ani za prase netuším, co je tím myšleno - brat = spratek, pack = balíček, svazek - pozn. Ezechiel), jako třeba The Breakfast Club, Sixteen Candles, cokoliv s Molly Ringwald, vyberte si jakoukoliv 80´s CD kompilaci, nebo si zajděte na nějakou "flashback", "deja vu", nebo "80's" party do klubu. Mnoho starších goths miluje 80´s hudbu, protože na ní vyrostli. Modern music je také pojem, který se používá (hlavně v Británii) k popisu kapel typu Depeche Mode, The Smiths a The Cure. Mají dostatečnou dávku popularity a "dlouhověkosti", i když stále zůstávají hudebně "podivní". Lidé, kteří vyznávají tento druh hudby se nazývají "mods", anebo "wavers", přičemž jakkoliv je termín "wavers" poněkud staromódní a zastaralý, stále se používá. V osmdesátých letech patřili mods mezi nejviditelnější formu hudby a kultury - byli divní, ale přesto ne ještě zcela bizarní. To co nyní chápeme pod pojmem "gothic" byla v tu dobu jen úplně malá skupinka lidí, a navíc se "gothic" jako termín tou dobou ještě nepoužíval, takže byli goths často zařazováni mezi další undergroundové skupinky, většinou mezi wavers, anebo freaks. Koncem osmdesátých a počátkem let devadesátých nabyla gotická scéna na viditelnosti postupným vznikem "druhé generace" (The Shroud, Rosetta Stone, Nosferatu, London After Midnight). Mods zůstali se svou láskou k hudbě, módě a britskému popu osmdesátých let jaksi "retro". Mezi moderní a gotickou hudbou existuje silné stylové prolínání, ačkoliv se jedná o dvě odlišné hudební "škatulky".

Industrial - Abychom to vzali od základu, řekněme si, že roku 1976 dal label Industrial Records název tomuto stylu, a kapely jako Throbbing Gristle patřily mezi jeho průkopníky. Nicméně coby subkultura je industrial mnohem mladší, prvně identifikovatelný pravděpodobně až na počátku devadesátých let. Jeho příznivci si někdy říkají rivetheads (rivet - nýt, skoba; head - hlava = doslova tedy asi něco jako "nýtovaná hlava" pozn. Ezechiel). Industriální hudba má vlastní podkategorie - existuje široké stylové rozpětí - od kytarověji orientované industriální rockové hudby (KMFDM, Ministry, Nine Inch Nails, nebál bych se tam zařadit i třeba Rammstein a Marilyn Mansona), přes elektroničtější taneční hudbu zvanou EBM (Electronic Body Music), představovanou například kapelami jako jsou Front 242 a Front Line Assembly, až po experimentálnější projekty využívající široké elektronické zvukové palety - kapely typu Coil a Download. Osobně vidím industrial a gothic jako dvě strany stejné mince - jin a jang, muže a ženu. Gothic vyjadřuje emocionální, krásné, nadpřirozené, ženské, poetické, teatrální stránky, zatímco industrial ztělesňuje stránky mužské, plné vzteku, agresivní, hlučné, vědecké, technologické, politické. Industriální hudba často využívá elektroniku, syntetizéry, samply, úryvky z filmů nebo politických projevů, smyčky a zkreslené zpěvy. Inklinuje k tomu být ovládaná muži - jak těmi, kdo hudbu tvoří,tak jejich posluchači. Příznivci industriální kultury OBECNĚ nevypadají tak bizarně, jako goths. To, včetně relativní novosti této subkultury, způsobuje, že rivetheads jsou daleko méně znatelní a rozpoznatelní než goths. Ohromně často dochází k mnoha stylovým prolnutím mezi gotickou hudbou a industrialem, čímž pak vznikají různé gothic-industriální, nebo industrial-gotické kapely. Já osobně bych tyto kapely, jako třeba Attrition a Die Form, nazval electro-goth, ale to je jen čistě můj názor.

Gothic rock/death punk/death rock - Takhle gotická hudba vznikla - jako temnější forma punkové hudby s tendencemi ke škarohlídství, děsu, záhadnu, zármutku a odcizení. Vyrostl do této odlišné podoby z punkového hnutí během pozdních 70. let. Někteří lidé tvrdí, že to bylo prostě tak, že se "strašidelní" punkeři zkrátka jen stávali čím dál strašidelnějšími a strašidelnějšími. Původně se to, co nyní nazýváme gotickou hudbou, nazývalo death rock a jeho posluchači death rockeři (zejména v Británii). Tak tomu bylo až do pozdních osmdesátých let, než se styl začal označovat jako "gothic". Gothic rock je charakterizován například hudbou Christian Death (kteří byli první pozorovanou americkou deathrockovou kapelou), The Sisters Of Mercy a Bauhaus. Tento styl většinou obsahuje tvrdé kytary, typické pro rockovou hudbu, ale s mnohem apokalyptičtějším cítěním a jistou kapelní strojeností (divadelností). Gothic rock se výrazně liší například od heavy, symphonic, doom, nebo death metalu, ačkoliv najdete jistě mnoho zmatených zdrojů, které budou tvrdit opak, a budou i gothic rock spojovat s gothic metalem. Právě gothic rock jako hudební styl je ale asi nejpřímějším rovnítkem k tomu, co je dnes chápáno pod pojmem "gotická hudba" ve smyslu subkultury.

Folk/occult gothic - Tato hudební podskupina se označuje mnoha různými jmény, například "středověká folková hudba", a často se zaměřuje na evropskou náboženskou, nebo okultní historii. Hudba zní často folkově, někdy až dokonce "domorodě" (obskurní nástroje, akustické kytary, housle, flétny apod.). Mezi typické kapely se řadí například Current 93, Sol Invictus, a Death in June. Zdali jsou tyto kapely brány jako gotické nebo ne záleží na tom, koho se ptáte. Tato kategorie není jasně definovaná, nicméně pokud budeme brát v potaz termín "gothic" obecně, jistě by se tam dala zahrnout.

Darkwave - Poměrně nový termín, označující introspektivnější, náladovou, emocionální, uměleckou, méně rock and roll orientovanou odnož gotické hudby. Ačkoliv i zde se dá narazit na nejistotu, zdali je darkwave podkategorií gotické hudby, nebo samostatným sesterským stylem, jako např. industrial. Termín darkwave původně sloužil k označení temnějšího elektronického zvuku (slovně asi vzniknul z "new wave") a používal se velice zřídka, dokud se nezrodila distribuční služba se stejnojmenným názvem, a tím se i termín nezačal mnohem více používat. Tady je stručná historie darkwave:

(část předmluvy z "Darkwave" katalogu) Sam Rosenthal spustil "Projekt" v roce 1983, jako (citujme) "kazetový label pro svou sólovou elektronickou hudbu. To byla fáze hudebního růstu, takže některé ranné počiny byly nenávratně smazány. V roce 1986 jsem se přestěhoval do Kalifornie a navzdory depresím a osamělosti jsem začal dělat hudebně příjemnější, introspektivní osobní muziku. A tak se zrodili Black Tape For A Blue Girl (Samova kapela - pozn. Ezechiel). "Projekt" sloužil jako způsob, kterým jsem mohl vydávat své umění bez zbytečných starostí s vrtochy nahrávacích labelů. V roce 1989 jsem vydal své první CD (Ashes In The Brittle Air) a brzo začal vydávat hudbu i jiných umělců, jejichž práce mne zaujala tím, že vyšla jakoby ze stejné, vášnivé vnitřní sféry (Attrition a pak LYCIA). Věci se vyvíjely, "Projekt" zabíral víc a víc mého času, a hudba se taky začala dostávat až k příznivcům do Evropy. Na tomto novém území jsem objevil další labely se silnou vizí a směrem: německý Hyperium Records (který sloužil jako evropský distributor "Projektu"), a také Cold Meat Industry. Frustrován tím, že tak kvalitní hudbu není v Americe možné najít, jsem na podzim roku 1993 začal provozovat distribuční servis, abych tuto hudbu dostal k fanouškům - tak začal "Darkwave". Na světě existuje vpravdě obrovské množství hudby, a já jsem se rozhodl být náročný a vybíravý v tom, co bude "Darkwave" přinášet, protože věřím, že soupiska vydávané hudby musí mít celistvost a úroveň - prostě něco víc, než pouhé chrlení masivního počtu hudby. Chci, abyste si byli jistí, že dostáváte něco dobrého, víc než něco prostě "gothic", nebo něco "ethereal", či "ambient". Proto přidávám pouze ty labely a nahrávky, které mne zaujmou. Jedině tak bude "Darkwave" správně sloužit svému účelu - prezentováním zajímavé hudby, kterou by jinak nebylo možné sehnat, nebo slyšet - hudby umělců tvořících silná, mocná a odvážná díla. Abych to trochu objasnil - "Darkwave" je distributorem hudby, kterou cítím hodnou vaší pozornosti, zatímco "Projekt" vydává hudbu, kterou miluji a ke které cítím vášeň. Založil jsem i "poddivizi Projektu" (zvanou RELIC), která bude dotiskovat desky, které už nejsou k sehnání, i když třeba nebudou hudebně přesně sedět do ryzí vize "Projektu". Tyto desky poskytnou horizont říše, kde vznikla hudba Darkwave". Sam Rosenthal"

Ethereal - Slovník definuje "ethereal" jako : "vysoce čisté, nádherné, z nebeských sfér, nebeské, nadpozemské, duchovní". Ethereal hudba je nejvíce charakterizována ženským sopránem, kombinovaným s téměř klasickým, či folkovým instrumentálním osazením (akustická kytara, piáno, cello, flétna, housle buď samotné, nebo pohromadě s klasickou basou, el. kytarou a bubny), což vytváří surrealistický, andělský nebo nadpozemský efekt, jako například u Love Spirals Downwards a Cocteau Twins. Hudba ethereal často obsahuje operní, nebo jakoby operní vokály a používá ženský zpěv coby samostatný nástroj. Občas se ve skupinách spolu s pěvkyní objeví i mužský hlas. Ještě mimořádněji se objeví pouze mužský zpěv, ale pokud je nálada, kterou vytváří, nadpozemská, nebo surrealistická, stále můžeme mluvit o stylu ethereal. Taktéž hudební pozadí může být elektronicky, nebo zvukomalebně orientováno. V současné době je tato hudební odnož dost malá a její posluchači se často nazývají goths, ačkoliv je ethereal samostatnou hudební podsekcí, která má blíže spíše k darkwave, než ke gothic rocku.

Darkambient - Ambientní hudba se většinou spojuje s typem tvorby opakujících se motivů, jako je tomu například u stylů techno a trance. Darkambient je naproti tomu podskupina darkwave se zaměřením především na emocionální, náladotvorné zvukové plochy (které se vrství na sebe) s hučícími, či tajemnými zvuky a minimálním (pokud vůbec nějakým) vokálem. Vše je podřízeno snaze o vytvoření jakéhosi hypnotizujícího introspektivního efektu. Často kmenové nebo elektronický orientované odnože vytvářejí daleko temnější atmosféru, než jejich protějšek ambient na techno scéně. Darkambient je často ve zkratce prezentován jako ambient, ale když se podíváte do sekce "ambient" v obchodech, většinou zde najdete hudbu více podobnou technu. Pokud má obchod i sekci "gothic", pravděpodobně byste našli darkambientní hudbu právě tam. Řekl bych, že protagonisté Steve Roach, Vidna Obmana a Soul Whirling Somewhere jsou dobrými příklady této hudby.


kříže

24. dubna 2008 v 21:56 | Galder |  galerka
zdroj: evangelist.blog.cz

Smrtelné nehody-VIDEA

24. dubna 2008 v 21:55 | Galder |  sebepoškozování
Tohle není pro lidi se slabým žaludkem, prostě čistá realita, nikdo vás na to nenutí dívat se, takže výhružný komentáře neberu. Nedávám to sem pro to, že mi to dělá dobře, nebo za zvráceného smyslu pro humor ale pro to, že si při tom člověk uvědomí co se všechno může stát a jaký má štěstí, že je ještě vůbec naživu.
a samozřejmě obligátně

Citáty o smrti

24. dubna 2008 v 21:54 | Galder |  zatím nezařazeno

Citáty o smrti


-Žádný člověk není před smrtí šťastný.
-Člověk, který není ochoten pro něco zemřít, není hoden toho, aby žil.
-Bylo by nám útěchou, kdybychom pochopili, že umírání je poslední zábava v našem životě.
-Nehledej smrt, ona si tě najde sama. A záleží jen na ní, za jak dlouho.
-Koho bozi milují, umírá mlád.
-I ten nejstrašnější život je pořád krásnější než ta nejkrásnější smrt.
-Smrt nemá smysl pro legraci.
-Je lepší zemřít pro něco než žít pro nic.
-Kdo ví, zda není život umíráním a smrt životem.
-Po smrti sláva pozdě přichází.
-Je lepší zemřít než v hanbě otročit.
-Lidé si pořád myslí, že k sebevraždě má člověk důvod. Ale je docela dobře možné,že k ní má důvody dva.
-Smrt je společná každému věku.
-Smrt se neřídí našimi plány.
-Když člověk nemá žádnou obraznost, je smrt pro něj lehká.
-Smrt všechno srovná.
-Proč je na cestě k smrti tolik zastávek? Proč jde vše tak pomalu?
-A smrt je zlo, tak Bozi uznali, vždyť kdyby byla krásná,též by zmírali.
-Šťasten, kdo zemře dříve, než sám začne volat smrt, aby si ho vzala.
-Příčinou každé sebevraždy bývá nešťastná láska - někdy k ženě, a vždy k životu.
-Smrt jednoho je tragédie, smrt tisíců je statistika.
-Smrt je v životě opravdovou jistotou.
-Život je dar boží lásky. Smrt je dar boží moudrosti.
-Smrt je demokratická dáma. Nikdy nikoho neodmítne.
-Lidé svou smrtelnost snášejí jen proto, že platí všeobecně.¨
-Nikdy neměj strach ze stínů. Prostě znamenají, že někde nablízku svítí světlo.
-Je nejisté, kde tě čeká smrt, a tak ji očekávej všude.
-Co je smrt? Konec nebo přechod?
-Popel vše srovná; nerovni se rodíme, rovni umíráme.

Smrt-odborná definice

24. dubna 2008 v 21:54 | Galder |  sebepoškozování

Smrt-odborná definice


Tak aby v tom bylo jasno....:D
Smrt je (z biologického a lékařského hlediska) zastavení životních funkcí v organismu spojené s nevratnými změnami, které obnovení životních funkcí znemožňují. Umírání je postupný proces na jehož konci je smrt. Smrt je tedy stav organismu po ukončení života. Smrt nelze zaměňovat s umíráním, neboť umírání je jedna z fází života organismu.
V běžné mluvě se pojem smrt používá prakticky výhradně ve vztahu k celému organismu, ale v přírodních vědách a lékařství se běžně lze setkat například s pojmem buňněčná smrt, kde se slovo smrt vztahuje k části organismu.
Zastavení životních funkcí, které lze ještě včasným vhodným zásahem zvrátit, se nazývá klinická smrt.
Dříve lékaři diagnostikovali smrt po zástavě dechu a srdce, jelikož ale dnes už víme, že tento stav nemusí být definitivní, nyní se diagnostikuje po tzv. smrti mozku(tj. v okamžiku, kdy mozek vykazuje poškození, které vylučuje oživení). Za normálních okolností mozek odumírá během několika málo minut po zastavení dýchání nebo krevního oběhu, ale v případě, že je člověk podchlazen (například v ledové vodě pod ledem), může se smrt oddálit (jsou zaznamenány případy, kdy byl za těchto okolností "utopenec" oživen až po 20 minutách, aniž by to zanechalo nějaké následky).

je půlnoc

24. dubna 2008 v 0:09 | Galder |  aktuálně
je půlnoc. přesně. a já zjišťuju, že začíná nejhezčí část denního koloběhu. většina tvorů spí, ale já se cejtim úplně odpočatej, jako bych právě vstal......
zajímavý
do toho posloucham hypocrisy a řikam si, jak je ten svět krásnej, dyž je tma.
do toho jsem právě dočetl veškerá díla, co napsal Jiří kulhánek a začal číst Miroslava Žambocha...
trocha krve ve snech a noční můry nikou neuškoděj...

tak se mějte krásně vy ubozí denní tvorové!!!!!

jedna osoba, konkrétně http://sketazghetta.blog.cz/    by mě mohla chápat.....
jestli to teď čte, tak ví, o čem mluvim......
no, teď už půlnoc neni, ale co nadělam... magickej čas!!!!! a krásnej

apokalyptica- deathzone

23. dubna 2008 v 17:53 | Galder |  Metal
tak takhle zní jedna z nejsmutnějších a slzyvhánějících písniček, co sem slyšel...

apokalyptica- deathzone


picts.... obličeje

23. dubna 2008 v 17:52 | Galder |  galerka
půjčeno od angelie :-)
hateyou.jpg picture by mommaluvsbryce
image8.jpg lips picture by mommaluvsbryceimage66.jpg bleeding heart picture by mommaluvsbryce

slovník punku????

23. dubna 2008 v 17:36 | Galder |  zatím nezařazeno
sice do tohohle směru nedělam, ale dam to sem, třeba to někoho zaujme, nebo někdo zrovna tohle hledá.

Anarcho-punk: Druh britského (nebo s britskými vlivy) old school street punku, charakteristický anarchistickými texty a nízkými náklady na produkci. Anarcho-punkové nahrávky často přichází s propracovanými plakáty nebo booklety a se závaznou maximální cenou, která bývá jenom pár desítek korun.

Příklady : Subhumans, Crass, Conflict, Dirt, Rudimentary Peni

Příklady českých kapel : Co-Ca, T.N.T., C.T.C., Red Insect, LD 50

B

Blue Beat: termín používaný ve Velké Británii pro první vlnu Ska. Viz Ska.

C

Crowd Surfing: vznášení se nad hlavami jiných lidí v publiku, kteří vás vláčí celým sálem. Častá aktivita na punkových koncertech, riziko zranění.

Comp nebo Compilation, kompilace: Deska, na které jsou nahrávky více kapel. Hodně kompilací se nese v duchu nějakého tématu (lokální scény, pocta významné kapele nebo éře) nebo je benefičních, vyjadřuje podporu různým hnutím.

Příklady českých kompilací: Jídlo místo bomb (benefiční pro Food not bombs), Antiwarcomp (benefit pro Pueblo 2000), Hlasy z podzemí...

Viz také: sampler

Crust punk: Hlasitý a težký druh punku charakterizovaný vrčením a řevem.

Příklady: Aus-Rotten, Doom

D

Dancehall Reaggae: Rychlé reggae s řídkými údery a velmi rychlými rapovými vokály. Občas sexuální výjevy.

Příklady: Beenie Man, Buju Banton

Death Punk: Punk, který nahlíží na život z temnější stránky.

Příklady: The Misfits, Samhain, Rundimentary Peni

Dub: Styl reggae, který cyklí údery bicích. Liší se od techna tím, že se používají záznamy skutečných (live) bicích. Může být ovlivněný Ska. (Slackers)

Příklady: Pato Banton, reggae éra The Clash

DIY: Do It Yourself, udělej si sám. Důležitá punkrocková etická nezávislost a individualita.(pozn. překladatele : mnoho lidí zastává názor, že vzdá-li se kapela DIY etiky, už není punková)

E

Emo: Emocionální punk rock. Emo je široký pojem, který se vztahuje na mnoho odlišných druhů hudby. Punk ovlivněný emem není často nic jiného, než melodický, upřímný, emocionální punkrock. Ten často nemá žádné spojení s původním emem, který je charakterizován dlouhými táhlými songy s vokálním kontrastem mezi konvenčním zpěvem, lehkým šeptem, štěkavým řevem a pláčem nebo vzlykáním. Očistné osvobození emocí, které je extrémně mocné a dráždivé.

Příklady českých kapel : Ravelin 7, Thema 11, Sunshine, Amity, Albion

Emocore: Kytarový punkrock středního tempa s emocionálními vokály/texty. Často označován jako "post-hardcore", protože jej hraje mnoho muzikantů, kteří jsou unavení omezeními HC. Může také používat popové prvky pro uhlazený zvuk.

Příklady: Fugazi, Quicksand, Hot Water Music, Jawbreaker, Dag Nasty

G

Goth: Pomalá, temná a depresivní hudba. Často používá syntetizátory. Jeho fanoušci jsou snadno rozeznatelní podle stereotypních černých vlasů a bledé kůže.

Příklady: Joy Division, Sisters of Mercy, Bauhaus, Siouxsie & The Banschees, Type O Negative

H

Hardcore: Odlišný druh punkrocku. Hlasitější, rychlejší a težší než konvenční punk. Častý intenzívní řev je použit jako metoda ventilace naštvanosti. Často nesprávně pleten s metalem.

Příklady: Snapcase, Earth Crisis, Minor Threat; Strife, Ensign

Příklady českých kapel : Balaclava, The Old Testament

Hardcore Emo: Extrémně hlasitý, drsný, nezkrášlovaný druh ema. Charakterizovaný ohlušující zpětnou vazbou, spontánními výbuchy citu, maximálním prahem řevu a hustou distorcí el. kytar.

Příklady: Antioch Arrow, Second Story Window, Heroin

I

Intellipunk: Vysoce inteligentně otextovaný punk. Textaři často vyprávějí brilantní příběhy nebo písničky obsahují vynikající myšlenku. Poetický punk s propracovaným sdělením. Tento druh textů budoucí generace budou analyzovat v literatuře historických tříd. Často ruku v ruce s technickým punkem.

Příklady: Face To FAce, Bad Religion, Cooter, Anti-Flag, No Use For A Nem

J

J-Punk: Častý pojem označující veškeré formy Japonského punku.

Příklady: Hi-Standard, Husking Bee, Sobut, Funside, Kemuri

K

Kompilace: Viz compilation.

M

Mainstream: Užívané pro ozančení skupin, které směrují svou hudbu k nejširší veřejnosti. Obvykle to znamená vydávání u velkého labelu, televizní klipy a pouštění v rádiích. Tyto bandy často ztrácejí respekt od ostatních z punkové komunity pro jejich zpronevěření se DIY etice.

Příklady: Green Day, the Offspring, No Doubt, Blink 182

Melodicore: rychlý intenzivní punkrock, který se zaměřuje na melodii a přitažlivé texty.

Viz také: Skate Punk, New School Punk, Intellipunk

Metal: agresivní, hlasitá, rebelantská forma rocku. Ne vždy spojován s punkem. Nesmí být zaměňován s hardcorem.

Příklady: Pantera, Black Sabbath, Slipknot, Metallica, Powerman 5000

Mod: subkultura, která vznikla v Anglii a položila základy skinheadským a punkovým subkulturám. Původní modovská scéna byla charakterizována touhou po tom, aby tito chudí mod-kids, kteří byli z pracující třidy, mohli žít dobrý život i přes své obtížné postavení. Například, hodně raných mods muselo měsíce šetřít na nějaký nový svetr nebo novou bundu.

Moshing: častá násilná cesta k projevení nadšení a uvolnění energie - skákání, kopání, mlácení, ječení, plivání atd., v pevně sevřeném davu lidí, kteří dělají to samé. Nejčastěji se to dělá na hardcorových nebo metalových koncertech. Mnoho takových koncertů má určený "Moshpit" (místo, kde to lze provádět), nejčastěji napravo vedle pódia.

O

Oi Punk: 77' styl Britského street punku. Charakteristický čírama, holýma lebkama, doc martin botama atd. Oi je také Portugalsky "hey", jako slangová obdoba běžného pozdravu.

Příklady: The Dropkick Murphys, US Bombs, Oxymoron, The Business, Sham 69

Old School: používáno pro označení původního punkrockového zvuku; mnohem více čistý než dnešní punkrock, s jednoduchými vokály a často politickými texty. Takt je pomalejší a hudba je jednodušší, s mnoha kytarami a výraznými bicími.

Příklady: The Clash, The Stooges, The Sex Pistols, The Ramones, The Circle Jerks

P

Peace punk: pomalejší anarcho-punk, který je zaměřen na šíření myšlenky rovnosti a míru. Mnoho anarcho-punkových band je také považováno za peace-punkové, ale ne všechny peace-punkové kapely se dají považovat za anarcho-punkové.

Příklady: Zounds, Flux of Pink Indians, the Mob

Pogování: jednoduše skákání a vyskakování v rytmu hudby. Méně násilné než moshing. Častá aktivita na pop-punkových koncertech a mimo moshpit (viz moshing).

Pop punk: uhlazený, mainstreamu příbuzný punkrock. Ne vždy naštvaný nebo politický, ale místo toho humorný a expresivní. Často pletený s new school punkem.

Příklady: The Ataris, Lagwagon, Nerf Herder, Screeching Weasel, mxpx

Post Emo: nový obrat ema, který je charakterizován "jiskřivými" kytarami, lehkými bicími a měkkými vokály; méně drsný než jiné druhy ema. Může zabrousit do oblasti syntetizátorů a jiných novovlných postupů.

Příklady: : Sunny Day Real Estate, Koufax, The Get-Up Kids, Jets to Brazil, Promise Ring

Post Hardcore: viz. emocore.

R

Rapcore: Mix rocku a hip-hopovýho beatu a vokálům. Může být postaven na metalu nebo punku.

Příklady: Rage Against the Machine, Zebrahead, Orange 9mm, Papa Roach

Reggae: Pomalejší odrůda ska, ale s více nepravidelnými bicími. Instrumentální vrstva závisí na skupině, od sólových umělců (viz dub) až po velké bandy s rohy a klávesami. Často je spojováno s Rastafariánksou vírou. Podobný punku původem (working class) a myšlenkami.

examples: Bob Marley and the Wailers, Steel Pulse, Peter Tosh

S

Sampler: druh kompilace, který je charakterizován dvěma hlavními rysy: na desce se objevuji bandy z jednoho určitého labelu a nahrávka má nízkou cenu. Většina labelů vydává samplery, aby ukázaly své kapely a posluchači si případně koupili normálni řadová alba. Z tohoto důvodu samplery nejsou tvořeny za účelem velkého profitu.

Příklady: Punk-O-Rama (Epitaph), Fat Music (Fat Wreck), Mailorder is Fun (Asian Man), Give'em The Boot (Hellcat), Hopelessly Devoted to You (Hopeless)

Příklad českého sampleru : Punk session (Střílek records)

Sellout: Etika kompromisu pro slávu/peníze.

Ska: Styl Jamajské taneční hudby, která vznikla v šedesátých létech 20. století a později se vyvinula do rocksteady a reaggae. Hlavními znaky jsou výrazné bicí a basy, kytary a rohy. Rozděluje se do tří vln :
1. vlna : The Skatalites, Desmond Dekker, Prince Buster
2. vlna : Madness, Specials, English Beat
3. vlna : Liberator, Reel Big Fish, the Toasters

Skacore: Více přímá fúze punku se ska vlivy. Může obsahovat silné reaggae podtóny, ale je to často jednoduše punk s rohy.

Příklady: Less Than Jake, Potshot, Link 80, Mad Caddies, Catch 22

Skanking: Aktivita frekventovaná na ska nebo ska-punkových koncertech. Druh tance, mezi jehož hlavní znaky patří "zpomalené" chození.

Skate punk: Druh vysoce adrenalinového punk rocku, který dodává skejťákům energii, kterou potřebují. Často melodický, technický new-school punkrock. Mnohokrát se skupiny, které jsou přímo zapleteny do skate scény, označují jako skate punk.

Příklady: Strung Out, Pennywise, Belvedere, Gob, 7 Seconds

Skinhead: někdo, jehož hlava je vyholená. V punkové scéně jde především o "bratrství" skinheadů, které sdružuje stejný druh muziky, kterou poslouchají, a stejný vzhled. PROSÍM POZOR ! Skinhead není vždy rasista !(pozn. překladatele : bohužel, především u nás /nemohu mluvit za jiné země, tam jsem nebyl/ to platí o většině skins. Ti se ve valné většině shlíží v nacistické a fašistické ideologii. Tito nazi-skinheadi ale nemají s punkem shola nic společného, punk je zásadně proti fašismu a rasismu)

Slamdancing: Dav lidí naměstnaných těsně na sebe, kteří pogují a vzájemně do sebe naráží, to vše ale bez jakéhokoliv úmyslu někoho zranit nebo někomu ublížit.(pozn. překladatele : to určitě známe všichni z českých koncertů, že když třeba někdo sebou mrskne na zem, ostatní mu solidárně znovu pomohou na nohy...nebo ne ?)

Stage diving: skákání z pódia do davu lidí pod ním. Častá zranění.

Straight Edge (česky něco jako "Čistý štít"): termín ražený frontmanem Minor Threat Ianem Mackayem, který vpodstatě znamená "žádné drogy", "žádné kouření", "žádné pití" a "žádný náhodný sex". Straight edge je název jedné písničky od Minor Threat(pozn. překladatele : její český překlad najdete zde). Hnutí začlo na začátku 80. let 20. století. Dnes je mnoho příznivců straight edge vegetariány/vegany, účastní se různých ekologických a politckých akcí a vyhýbají se kofeinu a nespočtu jiných drog. Straight edge je často zkracován na sXe; "X" je symbol Straight edge, protože se tak označovali nezletilí, jako označení toho, že si nesmějí objednávat alkohol.

T

Technical punk: Punkrock s důrazem na inovaci. Mnoho úsilí je vynakládáno na vyhýbání se klišé power akordů a verse-chorus-verse formátů. Kreativní kytarové postupy, basové linky, sóla, bridge a rytmy.

Příklady: Whippersnapper, Rancid, Strung Out, Diesel Boy, Gob

Tří akordový punk - Three-Chord Punk : Old school pop punk často spojovaný s koženými bundami. Hudba obyčejně sestává pouze z několika akordů (odtud název), důrazné melodie (vhodné k pogu) a vtipných textů.

Příklady: The ramones, Screeching Weasel, The Queers, the Lillingtons, The Huntingtons

Two Tone: Synonymum pro druhou vlnu ska. Viz Ska.

Y

Youth crew: styl, který se vyvinul ze straight edge (viz) hnutí v polovině 80. let. Hnutí začalo s Newyorkskou HC bandou Youth of Today, a zahrnuje každou rychlou hardcorovou skupinu která hraje podobný styl, nebo jsou znát Youthovské vlivy.

Příklady: Youth of Today, Gorilla Buscuits, 7 Seconds

Belphegor-The Crown Massacre

22. dubna 2008 v 22:47 | Galder |  Metal
Belphegor-The Crown Massacre

Belphegor

22. dubna 2008 v 22:14 | Galder |  Metal
wow..... tak se mi stalo, že projíždim na youtubu oblíbený písničky a vyjede mi tohle!!!!
sou fakt dobrý....
a když bude čas, tak vám sem dam i info o kapele





Belphegor - Hell's Amabassador


Belphegor - Bleeding Salvation


Belphegor - The Goatchrist


Belphegor - Demonic Staccato Erection


objev

22. dubna 2008 v 21:36 | Galder |  aktuálně
lidíííí objevil sem fakt supr blog.....
je na něm hafo goth+ dalších obrázkůů.....
mrkněte se tam!!!!